Αρχαία Ελληνική Μυθολογία

Ο Μύθος δεν επεξηγεί, ούτε εκλογικεύει, 
τα αφήνει όλα μισοκρυμμένα και μισογερμένα 
στα κύματα και στους ανέμους τής φαντασίας. 

Αλλά εντός του υπάρχει η Συλλογική Μνήμη και η Παράδοση. 
Κάθε προσπάθεια να υπονομευθεί ή να καταργηθεί ένα Μυθικό Γεγονός 
είναι κολάσιμη και βέβηλη, όπως η εγκληματική προσπάθεια τού Ερυσίχθονος
να πελεκήσει το άλσος τής Θάς Δήμητρας, όπου κατοικούσαν οι Νύμφες. 

Διαβάστε την συνέχεια ... 

 

Μύθος - Συλλογική Μνήμη και Παράδοση.

Ο Μύθος δεν επεξηγεί, ούτε εκλογικεύει, τα αφήνει όλα μισοκρυμμένα και μισογερμένα στα κύματα και στους ανέμους τής φαντασίας. Αλλά εντός του υπάρχει η Συλλογική Μνήμη και η Παράδοση. Κάθε προσπάθεια να υπονομευθεί ή να καταργηθεί ένα Μυθικό Γεγονός  είναι κολάσιμη και βέβηλη, όπως η εγκληματική προσπάθεια τού Ερυσίχθονος να πελεκήσει το άλσος τής Θεάς Δήμητρας, όπου κατοικούσαν οι Νύμφες. 

Το Μουσείο Τσι Μέι προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον

Το Μουσείο Τσι Μέι προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον
Το Μουσείο Τσι Μέι στην Ταϊβάν  είναι ένα ιδιωτικό μουσείο που ιδρύθηκε το 1992 από τον Shi Wen-long τής Chi Mei Corporation στην περιοχή Rende, Tainan - Ταϊβάν. Η συλλογή τού μουσείου χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες: Καλές τέχνες. Μουσικά όργανα; Φυσική ιστορία και απολιθώματα. Όπλα και πανοπλίες, Αρχαιότητες και αντικείμενα. Σε περίοπτη θέση, στον μεγάλο διάδρομο εισόδου προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον.

Ο Μύθος τής Αμυμώνης

Ο Μύθος τής Αμυμώνης και τού Ποσειδώνος
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Αμυμώνη  αναφέρεται μία από τις 50 κόρες του Δαναού, δηλαδή μία από τις Δαναΐδες. Μητέρα της Αμυμώνης ήταν η Ευρώπη. Πριν από τον γάμο της, λίγο μετά την άφιξή της στο Άργος, η Αμυμώνη πρωταγωνίστησε σε ένα ερωτικό περιστατικό με τον θεο Ποσειδώνα, όταν η κόρη είχε σταλεί με αδελφές της να βρουν νερό. Ο Ποσειδώνας είχε αποξηράνει όλες τις πηγές τού κάμπου αφότου η Αργολίδα είχε περάσει στην προστασία τής θεάς `Ηρας. Ωστόσο, έτυχε εκείνη την ημέρα να σώσει την Αμυμώνη  από ένα Σάτυρο που ήθελε να τη βιάσει. Για να την κερδίσει ο Ποσειδώνας τής φανέρωσε επιπλέ

Λήκυθος με τον Δία να καταδιώκει την Νύμφη Αίγινα

Λήκυθος με τον Δία να καταδιώκει την Νύμφη Αίγινα
Λήκυθος - Ο Θεός Ζευς φέρων στεφάνι ελιάς και σκήπτρο Λωτού καταδιώκει την Νύμφη Αίγινα - έργο τού ζωγράφου Αχιλλέα 450 π.χ. - Μουσείο Βοστώνης 

Πυγμαλίων και Γαλάτεια, ένας Μυθικός Έρωτας

Πυγμαλίων και Γαλάτεια, ένας Μυθικός Έρωτας
Ο Πυγμαλίων, Βασιλιάς τής Αμαθούντας, είχε ερωτευθεί ένα άγαλμα τής Θεάς Αφροδίτης  σμιλευμένο από ελεφαντόδοντο. Παρακαλούσε τότε την Θεά  να τού στείλει μία γυναίκα όμοια με το άγαλμα. Ακούγοντας η Θεά Αφροδίτη τις ικεσίες του βασιλιά, έδωσε υπόσταση στο άγαλμα και έτσι ο Πυγμαλίωνας  κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρό του και να παντρευτεί την ιδανική για αυτόν γυναίκα. Η γυναίκα αυτή ονομάστηκε Γαλάτεια και μαζί απέκτησαν έναν γιο, τον Πάφο. Σύμφωνα με κάποιες ιστορικές πηγές, ο Κινύρας, γιος τού Πάφου, υπήρξε ο ιδρυτής τής πόλης τής Πάφου αλλά και ενός μεγάλου ναού προς τιμήν τής θεάς

Δαχτυλίδι σκαραβαίος με τον Ηρακλή

Δαχτυλίδι σκαραβαίος με τον Ηρακλή
Χρυσό δαχτυλίδι με σκαραβαίο από ίασπι.  Ελληνικό, 6ος αιώνας π.Χ. Ο ίασπις απεικονίζει τον Ηρακλή να φοράει Λεοντή,  με τόξο στο δεξί του χέρι και ρόπαλο στο αριστερό,  υψωμένο πάνω από το κεφάλι του και έτοιμο να χτυπήσει. 

Ετρουσκικό Δαχτυλίδι σκαραβαίος Βελλεροφόντης και Χίμαιρα

Ετρουσκικό Δαχτυλίδι σκαραβαίος Βελλεροφόντης και Χίμαιρα
Ένα υπέροχο Ετρουσκικό χρυσό δαχτυλίδι με τη μορφή σκαραβαίου. Στην κάτω επιφάνεια έχει μια εγχάρακτη παράσταση ιππέα σε φτερωτό άλογο  να φονεύει ένα τέρας με συνδυασμό λιονταριού , κατσίκας και φιδιού.  Είναι ο Βελλεροφόντης και η Χίμαιρα, ένα ενισχυμένο "αποτροπαϊκό φυλαχτό''. 

Ο Ιβίσκος και το νησί τής Ρόδου

Ο Ιβίσκος Και Το Νησί Τής Ρόδου
Η Ρόδη σύμφωνα με την μυθολογία είναι κόρη τού Ποσειδώνος και τής Αφροδίτης. Όταν παντρεύτηκε τον θεό Ήλιο, έδωσε το όνομά της στο νησί τής Ρόδου όπου βρισκόταν το κέντρο λατρείας της. Το όνομά της προέρχεται από τον ρόδινο ιβίσκο ένα λουλούδι που βρίσκεται στην Ρόδο. Η Ρόδη είναι η μητέρα τού Ιαλυσού, τού Καμείρου και τού Λινδού. 

Το άγαλμα τού Ποσειδώνος τής Μήλου

Το άγαλμα τού Ποσειδώνος τής Μήλου
Το μαρμάρινο άγαλμα του Ποσειδώνα 125-100 π.Χ. από τη Μήλο, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο λίγο πριν την απόκρυψή του κατά την διάρκεια του Β' Π.Π. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 1940-41

Θεός Ποσειδών ο Κοσμοσείστης και Γεωσείστης

Θεός Ποσειδών ο Κοσμοσείστης και Γεωσείστης
Μία από τις πολλές ιδιότητες που αποδείδονται στον Ποσειδώνα  είναι και εκείνες τού Κοσμοσείστη και Γεωσείστη επειδή οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο Ποσειδών προκαλούσε τούς σεισμούς. 

Σελίδες