Blog

Καλώς ήρθατε στο blog μας

Στο χώρο αυτό φιλοδοξούμε να σάς ταξιδέψουμε
στον φανταστικό κόσμο τού κοσμήματος ως έκφραση πολιτισμού.
Να λύσουμε όποια τυχούσα απορία έχετε σχετικά με τους πολυτίμους λίθους και μέταλλα
και τέλος να σάς παρουσιάσουμε ένα κομμάτι τής προσπάθειάς μας
να συμβάλλουμε και ‘μείς, όσο μπορούμε, στο πολιτισμικό γίγνεσθαι που λέγεται κοσμηματοποιία.

Μέγας Αλέξανδρος - η Μάχη στα Γαυγάμηλα

Μέγας Αλέξανδρος - η Μάχη στα Γαυγάμηλα
1 Οκτωβρίου 331 π.Χ. ο Μέγας Αλέξανδρος νικά τα Περσικά Στρατεύματα τού Δαρείου στην Μάχη στα Γαυγάμηλα και ολοκληρώνει την κατάκτηση τής Περσικής Αυτοκτρατοτίας.

Ο Έφηβος τών Αντικυθήρων

Ο "Έφηβος τών Αντικυθήρων"
Ο "Έφηβος τών Αντικυθήρων" Από τα ωραιότερα μεγάλα χυτά χάλκινα αγάλματα τής ελληνιστικής εποχής. Ανασύρθηκε σε θραύσματα από ναυάγιο τού 1ου αι. π.Χ. και έχει αποκατασταθεί σχεδόν ολόκληρο. Ο νεαρός άνδρας παριστάνεται όρθιος και γυμνός. Πατά σταθερά στο αριστερό σκέλος, ενώ το άνετο δεξί κινείται πίσω και πλάγια δημιουργώντας έντονη αντιθετική κίνηση στο σώμα (contraposto). Ο αριστερός βραχίονας κρέμεται χαλαρά στο πλάι. Στο δεξί, υπερυψωμένο χέρι θα κρατούσε αντικείμενο, που δεν σώζεται σήμερα, κατά την πιθανότερη εκδοχή το μήλο τής Έριδος, οπότε παριστάνεται ο Πάρις.

Οι Πρόσφυγες τής Πάργας – Francesco Hayez -1819

Οι Πρόσφυγες τής Πάργας – Francesco Hayez -1819
Ένα από τα συγκλονιστικότερα έργα φιλελληνικής ζωγραφικής τού 19ου αιώνα  οι Παργινοί εγκαταλείπουν την πόλη τους μετά την πώλησή της  από τους Βρετανούς στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο Ιταλός ρομαντικός ζωγράφος Francesco Hayez αποτυπώνει το δράμα με θεατρικότητα, έντονο συναίσθημα και μια σύνθεση που συμβολίζει τον πόνο, την οικογένεια, τη θρησκεία και την απώλεια. Ο πίνακας δεν είναι απλώς καλλιτεχνικό έργο, αλλά και ιστορικό τεκμήριο. Εντάσσεται στη φιλελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα, προβάλλοντας την ελληνική τραγωδία και ταυτόχρονα τη θυσία για την ελευθερία ...

Ξύλινη Πρώιμη Αρχαϊκή Αρχιτεκτονική Ναών

Ξύλινη Πρώιμη Αρχαϊκή Αρχιτεκτονική Ναών
Ξύλινη Πρώιμη Αρχαϊκή Αρχιτεκτονική Ναών. Οι πρώτοι ναοί ήταν ως επί το πλείστον κατασκευές από λάσπη, τούβλα και μάρμαρο σε πέτρινα θεμέλια. Οι κίονες και η υπερκατασκευή (θρυγγοειδής κατασκευή) ήταν ξύλινες, τα ανοίγματα των θυρών και οι παραστάδες προστατεύονταν με ξύλινες σανίδες. Οι τοίχοι από λάσπη από τούβλα συχνά ενισχύονταν με ξύλινους στύλους, σε ένα είδος τεχνικής με ημιξύλινη επένδυση. Τα στοιχεία αυτής της απλής και σαφώς δομημένης ξύλινης αρχιτεκτονικής παρήγαγαν όλες τις σημαντικές αρχές σχεδιασμού που επρόκειτο να καθορίσουν την ανάπτυξη τών ελληνικών ναών για αιώνες ... 

Χρυσό Δαχτυλίδι με σπειροειδή επιγραφή σε Γραμμική Α

Χρυσό Δαχτυλίδι με σπιράλ επιγραφή σε Γραμμική Α
Χρυσό δαχτυλίδι με σπιράλ επιγραφή σε Γραμμική Α, χρονολογία 1700-1600 πΧ. Αυτό το κομψό χρυσό δαχτυλίδι χρησιμοποιήθηκε ως διάδρομος κηδειών υψηλόβαθμης ταφής στο νεκροταφείο τού Μαύρου Σπηλίου, κοντά στο Κνωσσό. Πρόκειται για ένα μοναδικό ρεπερτόριο, καθώς έχει μια σπειροειδής επιγραφή χαραγμένη στη Γραμμική Α, γραφή που δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί μέχρι σήμερα. Η ρύθμιση τής συνδρομής μπορεί να συγκριθεί με αυτή τού Δίσκου τής Φαιστού, γιατί μπορείτε να διαβάσετε από τα περίχωρα προς το κέντρο. Εκτός από τη σπιράλ διάταξη και το τέλειο αισθητικό αποτέλεσμα, εντυπωσιακή η μινιατούρα τής επιγρ

Δεκαπενταύγουστος 1825 - Ναύαρχος Γεώργιος Σαχτούρης

Δεκαπενταύγουστος 1825 - Ναύαρχος Γεώργιος Σαχτούρης
Εξημερώθημεν αραγμένοι. Υψώσαμεν τας σημαίας και ερρίψαμεν απὸ μιαν κανονιὰν δια το χαρμόσυνον τής ημέρας. Όλα τα Ελληνικά εδώ αραγμένα το αυτό έπραξαν. 15 Αυγούστου 1825 Εορτὴ τής Κοιμήσεως τής Θεοτόκου. Αυτά έγραφε στο ημερολόγιό του ο Αρχηγός τής 2ης Μοίρας τού Ελληνικού Στόλου πριν από δύο αιώνες.

Η Κοίμηση τής Θεοτόκου τής Ιεράς Μονής Παναγιάς Μαυριώτισσας

Η αριστουργηματική Κοίμηση τής Θεοτόκου  τού Καθολικού τής Ιεράς Μονής τής Παναγίας Μαυριώτισσας Καστοριάς, έργο τών πρώτων δεκαετιών του 13ου αιώνα. 

Σελίδες