Μουσεία

Χρυσό Δαχτυλίδι με σπειροειδή επιγραφή σε Γραμμική Α

Χρυσό Δαχτυλίδι με σπιράλ επιγραφή σε Γραμμική Α
Χρυσό δαχτυλίδι με σπιράλ επιγραφή σε Γραμμική Α, χρονολογία 1700-1600 πΧ. Αυτό το κομψό χρυσό δαχτυλίδι χρησιμοποιήθηκε ως διάδρομος κηδειών υψηλόβαθμης ταφής στο νεκροταφείο τού Μαύρου Σπηλίου, κοντά στο Κνωσσό. Πρόκειται για ένα μοναδικό ρεπερτόριο, καθώς έχει μια σπειροειδής επιγραφή χαραγμένη στη Γραμμική Α, γραφή που δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί μέχρι σήμερα. Η ρύθμιση τής συνδρομής μπορεί να συγκριθεί με αυτή τού Δίσκου τής Φαιστού, γιατί μπορείτε να διαβάσετε από τα περίχωρα προς το κέντρο. Εκτός από τη σπιράλ διάταξη και το τέλειο αισθητικό αποτέλεσμα, εντυπωσιακή η μινιατούρα τής επιγρ

Το Μουσείο Τσι Μέι προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον

Το Μουσείο Τσι Μέι προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον
Το Μουσείο Τσι Μέι στην Ταϊβάν  είναι ένα ιδιωτικό μουσείο που ιδρύθηκε το 1992 από τον Shi Wen-long τής Chi Mei Corporation στην περιοχή Rende, Tainan - Ταϊβάν. Η συλλογή τού μουσείου χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες: Καλές τέχνες. Μουσικά όργανα; Φυσική ιστορία και απολιθώματα. Όπλα και πανοπλίες, Αρχαιότητες και αντικείμενα. Σε περίοπτη θέση, στον μεγάλο διάδρομο εισόδου προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον.

Ο Μύθος τής Αμυμώνης

Ο Μύθος τής Αμυμώνης και τού Ποσειδώνος
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Αμυμώνη  αναφέρεται μία από τις 50 κόρες του Δαναού, δηλαδή μία από τις Δαναΐδες. Μητέρα της Αμυμώνης ήταν η Ευρώπη. Πριν από τον γάμο της, λίγο μετά την άφιξή της στο Άργος, η Αμυμώνη πρωταγωνίστησε σε ένα ερωτικό περιστατικό με τον θεο Ποσειδώνα, όταν η κόρη είχε σταλεί με αδελφές της να βρουν νερό. Ο Ποσειδώνας είχε αποξηράνει όλες τις πηγές τού κάμπου αφότου η Αργολίδα είχε περάσει στην προστασία τής θεάς `Ηρας. Ωστόσο, έτυχε εκείνη την ημέρα να σώσει την Αμυμώνη  από ένα Σάτυρο που ήθελε να τη βιάσει. Για να την κερδίσει ο Ποσειδώνας τής φανέρωσε επιπλέ

Η Φιλία στην αρχαία Ελλάδα

Η Φιλία στην αρχαία Ελλάδα
30 Ιουλίου - Διεθνής Ημέρα Φιλίας, την πολυδιάστατη έννοια τής φιλίας στην ελληνική αρχαιότητα πληροφορούμαστε από ποικίλες αναφορές σχετικά με το θέμα στην αρχαία ελληνική γραμματεία. Ως επί το πλείστον, περιστρέφονται γύρω από την ανδρική φιλία, τις πολυποίκιλες εκφάνσεις της και τη σημασία της σε προσωπικό, κοινωνικό, εκπαιδευτικό, πολεμικό και πολιτικό επίπεδο. Με το θέμα έχουν ασχοληθεί σημαίνοντες ιστορικοί και φιλόσοφοι, όπως ο Ξενοφών και ο Αριστοτέλης, ενώ ο φημισμένος μυθοποιός Αίσωπος συγκεντρώνει  όλη τη σπουδαιότητα τής φιλίας στο απόφθεγμά του '' φίλους κτίζε και μη χρή

Αμφορέας - Περιφερόμενοι Έρωτες

Αμφορέας - Περιφερόμενοι Έρωτες
Αμφορέας - Περιφερόμενοι Έρωτες από τον Τάραντα τής Μεγάλης Ελλάδας  με πολυχρωμία και ανάγλυφη διακόσμηση.  Ελληνιστική Εποχή - τέλη 3ου αι. π.Χ. Έρωτες μεταφέρουν αντικείμενα τού Διονύσου όπως πυρσούς, κάδο και λύρα. Η χρήση του χρώματος, οι μακρόστενες αναλογίες και η επιμήκης απόληξη διακοσμημένη με λουλούδια στην κορυφή τού πώματος, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα τής τέχνης τής Μεγάλης Ελλάδας στη Νότια Ιταλία. 

Λουτροφόρος - Η Τιμωρία τού Πολυμήστορα

Λουτροφόρος - Η Τιμωρία τού Πολυμήστορα 
Απουλική Λουτροφόρος 350-325 π.Χ. - Βρετανικό Μουσείο. Ο αγγειογράφος παρουσιάζει σύμφωνα με τη διήγηση του Ευριπίδη, την τραγική σκηνή τής εκδίκησης τής Εκάβης. Στη μέση ο τυφλός Πολυμήστορας παραπαίει απλώνοντας τα χέρια, αριστερά ο Αγαμέμνονας και δεξιά η Εκάβη που την κρατάει μια γυναίκα.

Η Γέννηση τού Αλεξάνδρου και τα Θεϊκά Σημάδια

Η Γέννηση τού Αλεξάνδρου και τα Θεϊκά Σημάδια
20 ή 21 Ιουλίου 356 π.Χ. - Γέννηση τού Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Πέλλα, πρωτεύουσα τού Μακεδονικού Κράτους.

Ο Αλέξανδρος τού Μουσείου Ακροπόλεως

Ο Αλέξανδρος τού Μουσείου Ακροπόλεως
Πρόκειται για πρωτότυπο έργο που αποδίδεται στον μεγάλο γλύπτη Λεωχάρη. Βρέθηκε στην Ακρόπολη το 1886 κοντά στο Ερεχθείο. Εικάζεται ότι δημιουργήθηκε μετά το 338 π.Χ. και την Μάχη τής Χαιρωνείας, στην οποία συμμετείχε ο έφηβος Αλέξανδρος στον στρατό τού πατέρα του Φιλίππου Β΄. Μετά την ήττα τών Αθηναίων ο Αλέξανδρος αναγορεύτηκε ηγεμὼν τών Αθηνών και είχε πραγματοποιήσει την μοναδική του επίσκεψη στο Άστυ. 

Λήκυθος με τον Δία να καταδιώκει την Νύμφη Αίγινα

Λήκυθος με τον Δία να καταδιώκει την Νύμφη Αίγινα
Λήκυθος - Ο Θεός Ζευς φέρων στεφάνι ελιάς και σκήπτρο Λωτού καταδιώκει την Νύμφη Αίγινα - έργο τού ζωγράφου Αχιλλέα 450 π.χ. - Μουσείο Βοστώνης 

Σελίδες