Αρχαία Ελληνικά Τεχνουργήματα

Καλλίπυγος Αφροδίτη

Καλλίπυγος Αφροδίτη - μουσείο τής αρχαίας Παρθενόπης, Μεγάλη Ελλάδα 
Οι Έλληνες ήταν οι μόνοι που τόλμησαν να εκθέσουν γυμνό το όμορφο ανθρώπινο σώμα. Για χιλιάδες χρόνια, διάφοροι άλλοι λαοί, όπως Αιγύπτιοι, Ασσύριοι και Βαβυλώνιοι, θεωρούσαν τον άνθρωπο ως ένα αποτρόπαιο ον που σέρνεται μπροστά σε θεούς και τυράννους. Οι Έλληνες πίστεψαν στην τελειότητα των πάντων και μας άφησαν την ομορφιά των γλυπτών τους, την ποίηση τών τραγωδιών τους και την αναζήτηση του σύμπαντος και της φύσης. Χωρίς τους Έλληνες δεν θα είχαμε καταλάβει ποτέ τις μεγάλες δυνατότητες του ανθρώπου.

Ο Κίονας και ο Μυστικός Συμβολισμός του

Ο Κίονας και ο Μυστικός Συμβολισμός του
Οι πτυχώσεις που έχουν οι Κίονες  συμβολίζουν το αρχαίο ελληνικό Γυναικείο Ένδυμα. Όπως οι Κίονες στηρίζουν όλο το οικοδόμημα τού Ναού  έτσι και η Γυναίκα στηρίζει τον Οίκο την Οικογένεια. Αυτό είναι ολοκάθαρο στις Καρυάτιδες.  Οι Καρυάτιδες είναι γλυπτά που έχουν Γυναικεία Μορφή  και χρησιμεύουν στην στήριξη κτιρίων, μέχρι τις μέρες μας, Αυτό είναι ολοκάθαρο στις Καρυάτιδες.  Οι Καρυάτιδες είναι γλυπτά που έχουν Γυναικεία Μορφή  και χρησιμεύουν στην στήριξη κτιρίων, μέχρι τις μέρες μας, 

Το Άγαλμα τού Θεού Έρωτος τής Λήμνου

Το Άγαλμα τού Θεού Έρωτος τής Λήμνου
Τον Οκτώβριο του 1915, στη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, οι Σύμμαχοι είχαν καταλάβει τη Λήμνο και επιχειρούσαν από εκεί  εναντίον των Τούρκων στην Καλλίπολη. Στη διάρκεια εκσκαφών για την διάνοιξη χαρακωμάτων στο νησί, Γάλλοι στρατιώτες βρήκαν στην περιοχή «Παλαιόπολη» ένα όμορφο αρχαιοελληνικό μαρμάρινο άγαλμα. Τα φτερά στους ώμους του και η στάση του σώματός του παρέπεμπε σε άγαλμα του Έρωτα, που κρατά με τα δύο του χέρια τόξο. 

Το άγαλμα τού Ποσειδώνος τής Μήλου

Το άγαλμα τού Ποσειδώνος τής Μήλου
Το μαρμάρινο άγαλμα του Ποσειδώνα 125-100 π.Χ. από τη Μήλο, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο λίγο πριν την απόκρυψή του κατά την διάρκεια του Β' Π.Π. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 1940-41

Μυκηναϊκό Σφραγιδικό Δαχτυλίδι Σφίγγες

Μυκηναϊκό Σφραγιδικό Δαχτυλίδι Σφίγγες
Η Σουηδία επέστρεψε ένα χρυσό σφραγιστικό δαχτυλίδι από τη Μυκηναϊκή εποχή, που απεικονίζει ένα ζευγάρι σφίγγες, στην Ελλάδα, ασκώντας έτσι την πίεση στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Βρετανικό Μουσείο  να επιστρέψουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα. 

Η Θεά Αφροδίτη είναι το Αιώνιο Πρότυπο για τις Ελληνίδες Μητέρες

Η Θεά Αφροδίτη είναι το Αιώνιο Πρότυπο για τις Ελληνίδες Μητέρες
Η Ελληνίδα θεά Αφροδίτη απειλώντας το απείθαρχο παιδί της, Έρωτα, με το πίσω μέρος του σανδαλιού της φαίνεται να έχει ξεκινήσει μια παράδοση που εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο σήμερα. Απεικονίζεται σε αρχαία Ελληνικά αγγεία όπως το παρακάνω μοτίβο που χρονολογείται από το 360 π.Χ. και εκτίθεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Τάραντα στην Ιταλία. Δείχνει ξεκάθαρα τη Θεά Αφροδίτη (Ρωμαϊκή Αφροδίτη) να απειλεί να χτυπήσει τον γιο της Έρωτα (Ρωμαϊκός Έρως) για κακή συμπεριφορά του. 

Σφραγιδόλιθος - Πολεμιστής τού Γρύπα

Σφραγιδόλιθος - Πολεμιστής τού Γρύπα
Ένα αριστούργημα γλυπτογραφίας αμυγδαλοειδούς σχήματος από αχάτη μήκους 3,6 cm που χρονολογείται στο 1450 πΧ (Υστεροελλαδική ΙΙ περίοδος) και βρέθηκε στην Πύλο το 2015 πλησίον τού ανακτόρου τού βασιλιά Νέστορα, στον λόφο του Εγκλιανού στην Χώρα Μεσσηνίας στον ασύλητο τάφο του "Πολεμιστή του Γρύπα" όπως ονομάστηκε από τους Αρχαιολόγους. Οι αρχαιολόγοι επικεφαλείς της ανασκαφής Jack Davis και Sharon Stocker από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι υποστηρίζουν ότι ο σφραγιδόλιθος, κατασκευάστηκε στην Κρήτη. Και αυτό γιατί δουλειά τέτοιας ποιότητας δεν γινόταν πουθενά στην ηπειρωτική Ελλάδα τη

Η λαβή σε σχήμα Μαιάνδρου τού Ηρακλέους στον Τρίτωνα

Η λαβή σε σχήμα Μαιάνδρου τού Ηρακλέους στον Τρίτωνα
Αρχαίος Ελληνικός Κύλικας διακοσμημένος με αγγειογραφίες. Στο εσωτερικό βλέπουμε αναπαράσταση της πάλης του Ηρακλέους με τον Τρίτωνα, ενώ η σκηνή περιβάλλεται από χορό Νηρηίδων με επιγραφές. Ο Ηρακλής σφίγγει τον Τρίτωνα με τα μπράτσα του για να τον πνίξει, ενώ έχει δεμένες τις γροθιές του σε λαβή που αποδίδεται σε σχήμα μαιάνδρου.

Λέων Χαιρώνειας

Ο Λέων τής Χαιρώνιας
Το επιτύμβιο μνημείο στήθηκε προς τιμήν των Θηβαίων ιερολοχιτών που έπεσαν στη Μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ. στην οποία αναδείχθηκαν νικητές οι Μακεδόνες. Όταν μετά τη νίκη του ο Φίλιππος Β΄ επέτρεψε την ταφή των νεκρών, ο Λέων της Χαιρώνειας στήθηκε για να σημαδεύσει το σημείο ταφής τους. Πράγματι, ανασκαφές στο σημείο έφεραν στο φως τους σκελετούς 254 ανδρών και μέρος του οπλισμού τους.

Σελίδες