Δώδεκα Θεοί τού Ολύμπου

Τού ρασοφόρου σύντριψεν ο πέλεκυς κι η αξίνα 
τα μεγαλόχαρα είδωλα στα βάθη των ναών 
των συντριμμένων η ψυχή δε χάθηκε μ’ εκείνα, 
φωτοπλανήτης έγινε στα χάη των ουρανών, 
όσο που νέα ζωντάνεψεν αγαλματένια κρίνα 
στου διαλεχτού το λογισμό, στους κήπους των σοφών.

Του ρασοφόρου ο πέλεκυς δε σύντριψε κι η αξίνα 
τα μεγαλόχαρα είδωλα στα βάθη των ναών. 

Κωστής Παλαμάς, Στοχασμοί τής χαραυγής, στίχοι 50-55 

Θεές Αθηνά - Άρτεμις - Αφροδίτη 
Θεοί Απόλλων - Άρης - Ερμής - Έρως - Ζευς
Ήφαιστος - Παν - Ποσειδών 

Το Μουσείο Τσι Μέι προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον

Το Μουσείο Τσι Μέι προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον
Το Μουσείο Τσι Μέι στην Ταϊβάν  είναι ένα ιδιωτικό μουσείο που ιδρύθηκε το 1992 από τον Shi Wen-long τής Chi Mei Corporation στην περιοχή Rende, Tainan - Ταϊβάν. Η συλλογή τού μουσείου χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες: Καλές τέχνες. Μουσικά όργανα; Φυσική ιστορία και απολιθώματα. Όπλα και πανοπλίες, Αρχαιότητες και αντικείμενα. Σε περίοπτη θέση, στον μεγάλο διάδρομο εισόδου προβάλλει το Ελληνικό Πάνθεον.

Ο Μύθος τής Αμυμώνης

Ο Μύθος τής Αμυμώνης και τού Ποσειδώνος
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Αμυμώνη  αναφέρεται μία από τις 50 κόρες του Δαναού, δηλαδή μία από τις Δαναΐδες. Μητέρα της Αμυμώνης ήταν η Ευρώπη. Πριν από τον γάμο της, λίγο μετά την άφιξή της στο Άργος, η Αμυμώνη πρωταγωνίστησε σε ένα ερωτικό περιστατικό με τον θεο Ποσειδώνα, όταν η κόρη είχε σταλεί με αδελφές της να βρουν νερό. Ο Ποσειδώνας είχε αποξηράνει όλες τις πηγές τού κάμπου αφότου η Αργολίδα είχε περάσει στην προστασία τής θεάς `Ηρας. Ωστόσο, έτυχε εκείνη την ημέρα να σώσει την Αμυμώνη  από ένα Σάτυρο που ήθελε να τη βιάσει. Για να την κερδίσει ο Ποσειδώνας τής φανέρωσε επιπλέ

Η Ομηρική Κύπρος

Η Ομηρική Κύπρος
Κύπρος, το νησί τής Αφροδίτης. Ο Όμηρος αναφέρει το ελληνικό όνομα Κύπρος τόσο στην Ιλιάδα, στο Λ 21 μαζί με την Κινύρα παράδοση και στους στίχους Ε 330, 422, 458, 768 και 873, όσο και την Οδύσσεια, στους στίχους Δ.83, Θ 363, Ρ 442 και 448. Το όνομα Κύπρις φέρεται ως επίθετο τής θεάς Αφροδίτης. Η αρχαιότερη επιγραφή που φέρει το όνομα Κύπρος ανάγεται στο 459 π.Χ. Πολλά αρχαία προσωπικά ονόματα φέρονται συνδεδεμένα με το όνομα Κύπρος, όπως Αριστόκυπρος, Αριστοκύπρα, Θεμιστοκύπρα, Κυπραγόρας, Κυπρόθεμις, Κυπροκράνης, Ονασίκυπρος, Πασίκυπρος, Στασίκυπρος, Τιμόκυπρος, Φιλόκυπρος, Κύπρος κ.ά.

Πυγμαλίων και Γαλάτεια, ένας Μυθικός Έρωτας

Πυγμαλίων και Γαλάτεια, ένας Μυθικός Έρωτας
Ο Πυγμαλίων, Βασιλιάς τής Αμαθούντας, είχε ερωτευθεί ένα άγαλμα τής Θεάς Αφροδίτης  σμιλευμένο από ελεφαντόδοντο. Παρακαλούσε τότε την Θεά  να τού στείλει μία γυναίκα όμοια με το άγαλμα. Ακούγοντας η Θεά Αφροδίτη τις ικεσίες του βασιλιά, έδωσε υπόσταση στο άγαλμα και έτσι ο Πυγμαλίωνας  κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρό του και να παντρευτεί την ιδανική για αυτόν γυναίκα. Η γυναίκα αυτή ονομάστηκε Γαλάτεια και μαζί απέκτησαν έναν γιο, τον Πάφο. Σύμφωνα με κάποιες ιστορικές πηγές, ο Κινύρας, γιος τού Πάφου, υπήρξε ο ιδρυτής τής πόλης τής Πάφου αλλά και ενός μεγάλου ναού προς τιμήν τής θεάς

Η Θεά Αθηνά στην επίσημη σφραγίδα της Καλιφόρνιας

Η Θεά Αθηνά στην επίσημη σφραγίδα της Καλιφόρνιας
Κάτω από τα βουνά τής Σιέρα Νεβάδα, ένας ανθρακωρύχος εργάζεται κοντά στον ποταμό Σακραμέντο, ο οποίος εμφανίζεται με εμπορική κίνηση. Η λέξη '' Eureka '' από το ελληνικό '' Εύρηκα '' (τού Αρχιμήδους), αναφέρεται όχι στην εύρεση βέβαια κάποιου γεωμετρικού / πνευματικού προβλήματος, αλλά στην εύρεση χρυσού (είναι και το κρατικό motto).  Όλη την παραπάνω σκηνή βλέπει η Θεά Αθηνά, η θεά τής Σοφίας τών Ελλήνων. 

Ο Θεός Ερμής Προστάτης τών Λωποδυτών

Ο Θεός Ερμής Προστάτης τών Λωποδυτών
Οι λωποδύτες, από πάντα, όταν στήνουν καρτέρι, προκειμένου να υφαρπάξουν αγαθά από τα θύματά τους, χρησιμοποιούν μέχρι τις ημέρες μας τον λεγόμενο τσιλιαδόρο, ο οποίος είναι επιφορτισμένος, με μία συνθηματική λέξη, να ειδοποιήσει τους υπόλοιπους όταν πλησιάζει κίνδυνος. Στην αρχαιότητα, λοιπόν, ο ''τσιλιαδόρος'' τούς ειδοποιούσε επικαλούμενος το όνομα τού Θεού προστάτη τους. Η λέξη Ερμής παίρνει δασεία, η οποία ακούγεται σαν σίγμα, στα δωρικά δε το η είναι α. Έτσι έχουμε αντί Ερμή >>> Σερμά. Είναι το γνωστό σε όλους, παραφρασμένο σήμερα, ''σύρμα'

Η άγνωστη Αφροδίτη της συλλογής Ιόλα

Η άγνωστη Αφροδίτη της συλλογής Ιόλα
Η θεά Αφροδίτη παριστάνεται ολόγυμνη με περίτεχνη κόμμωση, να καλύπτει σεμνότυφα με τα χέρια της τα απόκρυφα σημεία της, λουόμενη πριν τον γάμο της με τον Ήφαιστο και προσπαθεί να προστατευθεί από το αδιάκριτο βλέμμα του Άρη. 

Η Θεά Άρτεμις και η Ιφιγένεια τού Ευριπίδου

Η ανθρωποθυσία τής Ιφιγένειας δεν υπήρξε ποτέ. Ο Αγαμέμνονας δεν είχε ποτέ καμμία κόρη ονόματι Ιφιγένεια. 

Καλλίπυγος Αφροδίτη

Καλλίπυγος Αφροδίτη - μουσείο τής αρχαίας Παρθενόπης, Μεγάλη Ελλάδα 
Οι Έλληνες ήταν οι μόνοι που τόλμησαν να εκθέσουν γυμνό το όμορφο ανθρώπινο σώμα. Για χιλιάδες χρόνια, διάφοροι άλλοι λαοί, όπως Αιγύπτιοι, Ασσύριοι και Βαβυλώνιοι, θεωρούσαν τον άνθρωπο ως ένα αποτρόπαιο ον που σέρνεται μπροστά σε θεούς και τυράννους. Οι Έλληνες πίστεψαν στην τελειότητα των πάντων και μας άφησαν την ομορφιά των γλυπτών τους, την ποίηση τών τραγωδιών τους και την αναζήτηση του σύμπαντος και της φύσης. Χωρίς τους Έλληνες δεν θα είχαμε καταλάβει ποτέ τις μεγάλες δυνατότητες του ανθρώπου.

Σελίδες